ספארי רגלי ביערות של גאורגיה

מסע רגלי מקיף לחיפוש חיות בר בגאורגיה

9 ימים של מסע מרתק בנופיה המדהימים של גאורגיה בחיפוש אחר הדובים והזאבים.  במהלך הטיול תצאו ל 5 ימים של טרקים ביערות וההרים בשמורות הטבע הנחשבות ביותר במדינה, בהדרכה צמודה של פקחי השמורה, הבקיאים בהלכיהם של בעלי החיים שם.

במסע זה תעזרו בחמורים לנשיאת הציוד, ותבקרו במקומות הטובים ביותר בגאורגיה לצפייה בבעלי חיים.

תקופת ביקור מומלצת: מאי-אוקטובר

חיות הבר בתכנית: יעלי קפרה, דובים, זאבים, איילים אדומים, שועלים

תכנית לדוגמה:

יום 1: הגעה לטביליסי
העברה למלון התארגנות ולינה בטביליסי.

יום 2: Tbilisi – Mtskheta – Uplistsikhe – Borjomi
לאחר ארוחת הבוקר, העברה ל Mtskheta ( אתר המורשת של אונסק"ו ), בירתה העתיקה של גאורגיה – ממלכת איבריה המוקדמת.  האתר, שמיושב מאז 1000 לפני הספירה, היה המרכז הדתי של המדינה, ובו נינו המיר את דתם של הגאורגים לנצרות, סביב 337 לספירה. Mtskheta ממוקמת בצומת הנהרות Aragvi ו Mtkvari ונתיבי המסחר העתיקים, ולכן היא אחת מהמקומות החשובים ביותר של גאורגיה. העיר רחוקה כ- 20 קילומטר מטביליסי, ומהווה אטרקציה תיירותית מרכזית.  שם תבקרו בכנסיית Jvari או מבצר Jvari, אשר נבנה על גבעה המשקיפה על צומת הנהרות הנ"ל. במבצר הוצב הצלב הגדול, אשר נבנה במאה ה-4 לספירה, לפני המרתה של גאורגיה לנצרות. לאחר מכן תבקרו ב Uplistsikhe . Uplistsikhe – " המבצר של האדון " , הוא בעצם עיר חצובה בסלע במזרח גאורגיה . המבצר נבנה על הגדה השמאלית הסלעית הגבוהה של נהר ה Mtkvari . בעיר החצובה ישנם מבנים שונים המאה השנייה לפנה"ס, ועד לימי הביניים המאוחרים, והיא ידועה בשילוב הייחודי של סגנונות שונים של תרבויות.
לאחר מכן, תיסעו ל Borjomi . שם, אם הזמן יאפשר תצאו לסיור בשמורה.
לינה ב Borjomi.

יום 3-4: Borjomi – Kharagauli National Protected Area (trekking )
היום יתחיל הטרק בפארק הלאומי Borjomi – Kharagauli. הטרק יתבצע ביערות העבותים בשמורה, בסיוע של פקחים מקומיים.  לפני הטרק תתקיים הדרכה, יחולקו מפות, מידע רלוונטי וחלוקת הציוד לטרק.
לאחר ההדרכה וההתארגנות, יציאה לטרק, הקרוי שביל הפנורמה.
שביל זה מוביל מתחנת הסיירים Atskhuri והכניסה לפרק דרך מחסה Amarati לתחנת הסיירים Atskhuri . אורך המסלול  34 קילומטר אותו תסיימו ביומיים, 16 ק"מ ביום הראשון, ו-18 ק"מ ביום השני, עם לינת לילה במחסה Atskhuri.
השביל הינו מעגלי ומתחיל ונגמר בתחנות הסיור Atskuri . לאחר 1 ק"מ מתחנת הסיירים Atskuri , לאורך השביל,  מצוי מרכז שימור של יעלי הקפרה, החיים בשמורה פתוחה. זהו מרכז רבייה עבור היעלים המצויים בסכנת הכחדה.
20 דקות משמורה פתוחה זו,  השביל הראשי פונה שמאלה על השביל הצר, שמוביל לגבעה גבוהה . אחרי 3 שעות הליכה, מתגלה נוף עוצר נשימה. שביל פנורמה הידוע במגוון הביולוגי המיוחד שלו. מהשביל נפתח נוף של יערות מחטניים , שבו יש סיכוי לראות את הסמל של הפארק הלאומי – האייל אדום ( Cervus elaphus )והדוב החום. על השביל ניתן לראות עקבות וטביעות רגליים של בעלי החיים, כגון דובים, זאבים, ושועלים.
במחסה Amarati , תמצאו בקתות קיץ של הרועים ,לשם הם מובילים את המרעה. למחרת, המשך המסע חזרה, בדרך שונה, העוברת בנוף פנורמי מדהים.

יום 5-7: Borjom-Kharagauli National Protected Area (trekking)
היום תצאו למסלול הליכה נוסף שנקרא Nikoloz Romanoff Trail . שביל נופי זה מוביל מההתיישבות Likani לכפר Marelisi וארכו 43 ק"מ, הלוך חזור. השביל עובר דרך יערות וכרי דשא תת אלפיניים. ההר לומיסי מציע נוף פנורמי הררי מרהיב. הפסגה הגבוהה ביותר לאורך השביל נמצאת בגובה של 2198 מ ' . טרק זה יתבצע בשלושה ימים עם שתי לינות.
יום 1 : מ Likani למחסה Lomisi 15 ק"מ.
יום 2 : ממחסה Lomis למחסה Sakhvlari  18 ק"מ.
יום 3 : ממחסה Sakhvlari לתחנת הסיירים Marelisi  10 ק"מ .

יום 8: Akhatsikhe – Vardzia – Paravani Lake – Tbilisi
מנקודת סיום הטרק ב Akhatsikhe, העברה לVardzia  . Vardzia הינו קומפלקס חצוב בסלע על הגדה השמאלית של הנהר Mtkvari אשר נוסד בין המאה ה-12 ל-13 לספירה, בתקופת שלטונו של גיורגי שלישי והמלכה תמר. בתחילה תוכנן כעיר מבצר, אולם הפך למנזר מבוצר היטב,  שהיה לו תפקיד משמעותי בחיים הפוליטיים, התרבותיים, החינוכיים והרוחניים של המדינה. באמצע המתחם ישנה כנסייה ה מעוטרת בציורי קיר.
לאחר הביקור, העברה לאגם Paravani המדהים ביפיו, לפיקניק. בערב, נסיעה לטביליסי ללינה.

יום 9: סיור בעיר טביליסי
היום ,תסיירו בטביליסי . תבקרו במרחצאות עתיקות, בכנסיות הארמנים, ובבית הכנסת היהודי, אשר לצידו מסגד תורכי. תבקרו בקתדרלת Sameba, הקתדרלה הגדולה ביותר בקווקז. תסיירו בכנסיית Metekhi אשר בנויה על הצוק, המשקיף על נהר ה Mtkvari. תבקרו גם בארמון הצבעוני Darejani, אשר גם ממוקם על הצוק, כמו קן של סנונית . תבקרו ברחוב Shardeni עם בתי הקפה האופנתיים שלו וגלריות האמנות. ניתן גם לטעום יין גרוזיני בכיכר מיידני,  במרתף היין. לינה בטביליסי .
יום 10: סוף הטיול – יציאה מטביליסי – העברה לשדה התעופה

התכנית כוללת את כל ההסעות, הדרכה באנגלית, כל הלינות, כל הארוחות, חמורים לנשיאת הציוד, כל הכניסות לאתרים ובקבוק מים מינרלים לאדם ליום.
*התכנית הינה תכנית לדוגמה ולהשראה, וניתן לשנותה בהתאם לצורך ולהרכב הקבוצה.