ספארי מקיף בטנזניה

9 ימי ספארי בשמורות הטבע המפורסמות בטנזניה

טנזניה היא יעד ספארי מובהק.  35% משטחה מיועד לצרכי שמירת טבע, והיא ביתם של 20% מאוכלוסיית בעלי החיים הגדולים של אפריקה.  תכנית זו מציעה 9 ימי ספארי בשמורות הטבע המפורסמות של טנזניה, בהן שמורת הטרנגירי, אגם מניארה, הסרנגטי ומכתש הנגורונגורו. בסרנגטי תתחקו אחר חיות שפע חיות הבר, ובהתאם לעונת השנה, תמקסמו את סיכוייכם לצפות בעדרי הגנו הנודדים. בנוסף, תזכו ליום חווייתי עם שבטי הציידים לקטים באגם אייסי.

השמורות בתכנית מפורסמות במגוון בעלי החיים בהן, בבתי הגידול העשירים וכמובן בדרמה הגדולה מכולן, נדידת מליוני הגנו.

תקופת ביקור מומלצת: כל השנה

בעלי החיים בהם ניתן לצפות בתכנית: עדרי הגנו הנודדים, אריות, נמרים, צ'יטות, פילים, תאואים, היפופוטמים, ועוד ועוד...

תכנית הטיול:

יום 1: הגעה

עם נחיתתכם בשדה התעופה קילימנג'רו, יאסוף אתכם נציגנו למלונכם בארושה לתדרוך, מנוחה ולינה.

לינה בארושה

יום 2: Tarangire National Park

בפארק הלאומי טרנגירי מתחילה חווית הספארי שלכם.

הפארק ממוקם בצפון טנזניה, כ- 118 ק"מ דרום- מערבית מארושה. הפארק, אשר משתרע על כ 3000 ק"מ רבועים , מפורסם בעיקר באוכלוסיית הפילים הגדולה בו, המגוון הרב של מיני הציפורים אשר מצויים בשלל אזוריו והאותנטיות של תוואי הספארי.

שטחו העצום של פארק זה ( לצורך השוואה, גודלו של פארק זה הוא כ-פי עשרה לערך משטחו של פארק לאומי אגם מינארה הסמוך), טומן בחובו הזדמנות נהדרת לחזות במגוון עצום של בעלי חיים נדירים יותר ונדירים פחות, אשר בשמורות אחרות הסיכויים לחזות בהם קלושים. הזמן הטוב ביותר לבקר בשמורה זו הינו בין יולי לאוקטובר, וגם בחודשי השיא, פארק זה יחסית לא עמוס כלל במבקרים. וכך מתקבלת חוויות ספארי שונה – מרחבים עצומים, בתי גידול יחודיים, מספר יחסית קטן של מבקרים ואווירה שלא מורגשת בפארקים לאומיים אחרים.

לינה בשמורה

יום 3: אגם מניארה

היום תבצעו ספארי מלא בשמורת אגם מניארה. הפארק הלאומי אגם מניארה הינו אחד הפארקים הקטנים ביותר הקיימים בטנזניה. עם זאת הפארק, אשר שליש משטחו מכוסה באגם, מציע את חוויות ספארי מלאה. הצמחייה הגדלה במקום מגוונת, וניתן למצוא במקום צמחייה המזוהה עם אזורי הסוואנה, אך מנגד ביצות ויערות עבותים. בתי הגידול במקום כוללים מישורי הצפה,  מתלולים סלעיים ואזור מיוער בו גדלים בעיקר עצי שיטה. כ-  11 בתי גידול שונים בסך הכל. קיומם של כל בתי הגידול הללו גם יחד גורם לכך שפארק זה הינו אחד הצפופים בעולם מבחינת הביומסה.

הפארק ידוע בעיקר בזכות אוכלוסיית האריות מטפסי העצים.

ארוחת צהריים ארוזה בשמורה.

לינה בשמורה

יום 4: אגם אייסי

בשעה 8:00 לאחר ארוחת הבוקר תצאו לאגם אייסי, שם תכירו את מנהגי שבטי הדטוגה, בהדרכת מדריך מקומי. בנוסף תבקרו את בני שבט הציידים לקטים, ההדזבה, ואף תצטרפו אליהם במסע ציד. בני השבט צדים דרבנים, שפני סלע ואנטילופות קטנות. במהלך היום תקבלו ארוחת צהריים בשטח.

לינה ב Eyasi Tindiga Tented Lodge זהו מאהל גדול ונוח עם שרותים ומקלחת צמודים. זהו מקום הלינה המתאים ביותר מבחינת התכנית שכן מאפשר שהייה ארוכה במחיצת בני השבטים.

יום 5: סרנגטי

היום תצאו לכיוון מרכז הסרנגטי.

הפארק הלאומי סרנגטי הוא הותיק ביותר והפופולרי ביותר מבין הפארקים שיש למדינה להציע. הפארק משתרע על כ 14,763 קמ"ר, והוא השני בגודלו בטנזניה. הפארק הלאומי שמשמעות שמו בשפת המסאים היא "ערבות אין סופיות", הינו אתר מורשת עולמי ולאחרונה אף הוכרז כפלא עולם שביעי. את שטחה של שמורה נהוג לחלק לחציה הדרומי וחציה הצפוני שכן גבול מדיני בין טנזניה לקניה עובר במרכזה. הפארק הלאומי ידוע בעיקר בשל הנדידה המסיבית המתרחשת בתחומו, בה נודדים כמליון גנו וכ 200000 זברות בחיפושם אחר עשב רענן.

הסרנגטי היא ביתם של טורפים רבים, ומפגש עם להקת על של כ 40 אריות אינה מחזה נדיר. בנוסף, ניתן למצוא בשמורה נמרים, צבועים, צ'יטות וטורפים קטנים יותר כמו הסרוול וכדומה.

תוואי השטח של השמורה מגוון גם הוא. בעונות היבשות, נפרשות מול המבקר במקום שטחים עצומים של ערבות זהובות. אולם, בעונת הגשמים, שטחים אלו מתכסים בעשב רענן,וכך הסוואנות הופכות למרבצי דשא אדירים, בהם משובצים פרחי בר. כמו כן, בשיפולי הגבעות ניתן לצפות בתלי טרמיטים המתנשאים לגובה, עצי שיטה ועצי תאנה הגדלים בפראיות ונהרות זורמים.

לאחר נסיעה, שמחציתה נסיעת ספארי, תגיעו למרכז הסרנגטי, שם תלונו

יום 6: סרנגטי

היום תצאו בעקבות חיות הבר והטורפים הגדולים בסרנגטי. חיות הבר במרכז הסרנגטי תמיד פעילות, והחוויה בצפייה בטורפים מרתקת ביותר.

לינה במרכז הסרנגטי

יום 7: צפון הסרנגטי

היום תצאו בדרככם בנהיגת ספארי צפונה. באוגוסט, העדרים מתרכזים בצפון הסרנגטי, וחוצים את נהר המארה לכיוון קניה. אם יתמזל מזלכם, תוכלו לצפות בקרוקודילים הגדולים ממתינים לעדרים החוצים את הנהר.

לינה בצפון הסרנגטי

יום 8: סרנגטי – מכתש הנגורונגורו

לאחר חצי יום ספארי, תצאו לכיוון מכתש הנגורונגורו, בדרככם תבקרו את בני שבט המסאי. שם תתקבלו בריקודים, ושם ילמדו אתכם את אורחות חיי בני השבט .

לינה על שפת המכתש

יום 9: מכתש הנגורונגורו – עזיבה

היום תצאו לספארי במכתש.

שמורת נגורונגורו מהווה חלק משטחו של אזור השימור אשר הוכר כאתר מורשת לאומי ע"י אונסק"ו

שמורת הנגורונגורו שוכנת בצפון טנזניה. מצפון מערב השמורה מצוי הפארק הלאומי סרנגטי. ואילו גבולותיה הדרום מזרחיים של השמורה מוגדרים ע"י השבר הסורי אפריקני.

לפני כ-2.5 מיליון שנה לערך, הייתה שמורת נגורונגורו הר וולקני עצום. כה גבוה היה הר זה , עד כי חוקרים משערים כי היה אף גבוה יותר מהר הקילמנג'רו. המכתש נוצר כתוצאה מקריסת ההר הוולקני אל פנים האדמה

הספארי במכתש הנגורנגורו עשיר ומרתק .  ניתן לצפות בעדרי פילים, זברות, צבאי תומפסון, צבאי גרנט, צבאי טופי ועוד. באשר לטורפים ניתן לצפות באריות, מספר הולך וגדל של צ'יטות וכמו כן בצבועים.

השמורה היא ביתם של מספר קרנפים שחורים אשר מצויים בסכנת הכחדה חמורה.

עם סיום הספארי, תצאו לארושה בזמן לטיסתכם ליעד הבא

סיום התכנית

*התכנית הינה לדוגמה ולהשראה, וניתן לשנותה בהתאם לצורך ולהרכב הקבוצה.