ספארי קלאסי בטנזניה וסיום בזנזיבר

ספארי מרתק בטנזניה הפראית בהתאמה לנופש בזנזיבר

תכנית הספארי הקלאסית נועדה למיקסום חווית הספארי בזמן הקצר ביותר האפשרי. התכנית כוללת 5 ימי ספארי בשמורות הטבע המפורסמות של טנזניה, אגם מניארה, מכתש הנגורונגורו והסרנגטי. התכנית מאפשרת טיסה הישר משמורת הסרנגטי לזנזיבר, לחופשה המושלמת!

 השמורות בתכנית מפורסמות במגוון בעלי החיים בהן, בבתי הגידול העשירים וכמובן בדרמה הגדולה מכולן, נדידת מליוני הגנו.

תקופת ביקור מומלצת: כל השנה

בעלי החיים בהם ניתן לצפות בתכנית: עדרי הגנו הנודדים, אריות, נמרים, צ'יטות, פילים, תאואים, היפופוטמים, ועוד ועוד...

תכנית הטיול:

יום 1: הגעה

עם נחיתתכם בשדה התעופה קילימנג'רו, יאסוף אתכם נציגנו למלונכם בארושה לתדרוך, מנוחה ולינה.

לינה בארושה על בסיס ארוחת בוקר

יום 2: אגם מניארה

היום תצאו מוקדם בדרככם לאגם מניארה.

הפארק הלאומי אגם מניארה הינו אחד הפארקים הקטנים ביותר הקיימים בטנזניה. עם זאת הפארק, אשר שליש משטחו מכוסה באגם, מציע את חוויות ספארי מלאה. הצמחייה הגדלה במקום מגוונת, וניתן למצוא במקום צמחייה המזוהה עם אזורי הסוואנה, אך מנגד ביצות ויערות עבותים. בתי הגידול במקום כוללים מישורי הצפה,  מתלולים סלעיים ואזור מיוער בו גדלים בעיקר עצי שיטה. כ-  11 בתי גידול שונים בסך הכל. קיומם של כל בתי הגידול הללו גם יחד גורם לכך שפארק זה הינו אחד הצפופים בעולם מבחינת הביומסה.

הפארק ידוע בעיקר בזכות אוכלוסיית האריות מטפסי העצים.

לינה באזור השמורה

יום 3: מכתש הנגורונגורו

היום תצאו לכיוון מכתש הנגורונגורו.

שמורת נגורונגורו מהווה חלק משטחו של אזור השימור אשר הוכר כאתר מורשת לאומי ע"י אונסק"ו .שמורת הנגורונגורו שוכנת בצפון טנזניה. מצפון מערב השמורה מצוי הפארק הלאומי סרנגטי. ואילו גבולותיה הדרום מזרחיים של השמורה מוגדרים ע"י השבר הסורי אפריקני.

לפני כ-2.5 מיליון שנה לערך, הייתה שמורת נגורונגורו הר וולקני עצום. כה גבוה היה הר זה עד כי חוקרים משערים כי היה אף גבוה יותר מהר הקילמנג'רו. המכתש נוצר כתוצאה מקריסת ההר הוולקני אל פנים האדמה.

הספארי במכתש הנגורנגורו עשיר ומרתק. ניתן לצפות בעדרי פילים, זברות, צבאי תומפסון צבאי גרנט, צבאי טופי ועוד. באשר לטורפים ניתן לצפות באריות, מספר הולך וגדל של צ'יטות וכמו כן בצבועים.

השמורה היא ביתם של מספר קרנפים שחורים אשר מצויים בסכנת הכחדה חמורה.

לינה באזור השמורה

יום 4: סרנגטי

היום תצאו לכיוון מרכז הסרנגטי.

הפארק הלאומי סרנגטי הוא הותיק ביותר והפופולרי ביותר מבין הפארקים שיש למדינה להציע. הפארק משתרע על כ 14,763 קמ"ר, והוא השני בגודלו בטנזניה. הפארק הלאומי שמשמעות שמו בשפת המסאים היא "ערבות אין סופיות", הינו אתר מורשת עולמי ולאחרונה אף הוכרז כפלא עולם שביעי. את שטחה של שמורה נהוג לחלק לחציה הדרומי וחציה הצפוני שכן גבול מדיני בין טנזניה לקניה עובר במרכזה. הפארק הלאומי ידוע בעיקר בשל הנדידה המסיבית המתרחשת בתחומו, בה נודדים כמליון גנו וכ 200000 זברות בחיפושם אחר עשב רענן.

הסרנגטי היא ביתם של טורפים רבים, ומפגש עם להקת על של כ 40 אריות אינה מחזה נדיר. בנוסף, ניתן למצוא בשמורה נמרים, צבועים, צ'יטות וטורפים קטנים יותר כמו הסרוול וכדומה.

תוואי השטח של השמורה מגוון גם הוא. בעונות היבשות, נפרשות מול המבקר במקום שטחים עצומים של ערבות זהובות. אולם, בעונת הגשמים, שטחים אלו מתכסים בעשב רענן,וכך הסוואנות הופכות למרבצי דשא אדירים, בהם משובצים פרחי בר. כמו כן, בשיפולי הגבעות ניתן לצפות בתלי טרמיטים המתנשאים לגובה, עצי שיטה ועצי תאנה הגדלים בפראיות ונהרות זורמים.

לאחר נסיעה, שמחציתה נסיעת ספארי, תגיעו למרכז הסרנגטי. שם תמשיכו בספארי עד הערב. לינה במחנה אוהלים איכותי בלב הסרנגטי, ליצירת חוויית ספארי מושלמת!

יום 5: סרנגטי

היום תצאו בעקבות חיות הבר בסרנגטי. חיות הבר בסרנגטי פעילות כל השנה והמפגש עם הטורפים הגדולים מרתק ביותר!!

לינה כאמש

יום 6: סרנגטי – עזיבה לזנזיבר

היום תבצעו ספארי בוקר אחרון בשמורה.

בשעה 9:30 תעשו דרכיכם למנחת בשמורה, שם תעלו על טיסה לזנזיבר.

הטיסה עוברת בארושה ונוחתת בזנזיבר בשעה 14:00

סיום התכנית

 

*התכנית הינה לדוגמה ולהשראה, וניתן לשנותה בהתאם לרצון הלקוח