טיול קלאסי בגאורגיה

8 ימי טיול בגאורגיה הקלאסית

8 ימי חופשה הכוללים ביקור באתרים הקלאסיים של גאורגיה. הטיול משלב נסיעה בג'יפים, ראפטינג והליכות יומיות. זה טיול המותאם במיוחד למשפחות, וניתן, על ידי שינויים קטנים באופיו, להתאימו לכל אדם ולכל סגנון.

ניתן לביצוע בהדרכה מקומית והן בנהיגה עצמית.

טיול קלאסי!!

עונה מומלצת: מאי-אוקטובר

תכנית לדוגמה:

יום 1: הגעה
עם ההגעה לשדה התעופה של טביליסי, תפגשו את נציג החברה, אשר ייקח אתכם למלונכם בטביליסי. לאחר מנוחה וארוחת בוקר, תצאו לסיור בעיר.
תבקרו במרחצאות הגופרית, תסיירו בכנסיות של זרמים שונים, מסגדים שונים, השוכנים זה לצד זה ומייצגים את הסובלנות הרבה המתקיימת בגאורגיה כלפי כלל הדתות והזרמים.
תבקרו ב Tbilisi Sameba, הקתדרלה הגדולה בקווקז, תבקרו Metekhi Church, הבנויה על מצוק מרשים הצופה אל נהר ה Mtkvari. תבקרו בארמון Darejani הססגוני, הבנוי גם הוא על מצוק כמו קן של סנונית.
תבקרו במבצר Narikala, אשר נבנה במאה ה-4 לספירה. תבקרו ברחוב Shardeni המודרני, על בתי הקפה המזמינים וגלריות האומנות הפזורות. תבקרו גם בבניין Karvasla, שם תוכלו למצוא מזכרות גאורגיות אוטנטיות. לבסוף תבקרו בשדרות Rustaveli, שם תתרשמו מהקוסמופוליטיות של טביליסי.
לינה בטביליסי

יום 2: Tbilisi – Kazbegi
לאחר ארוחת הבוקר, תצאו בג'יפ לקזבגי, האזור ההררי של המדינה. בדרך תיברו בטירת Ananuri ובמאגר המים Junvali ותהנו מיופי עוצר נשימה.
לאחר נסיעה נופית מקסימה לאורך נהר ה Tergi, תגיעו לעיירה Stepantsmida, העיירה המרכזית באזור. תמשיכו בנסיעה דרך קניונים, עמקים ויערות, עד לכנסיית Gergeti, משם תצפו בקרחון קזבגי, אחד הקרחונים הגדולים במדינה. משם תחזרו לעיירה, שם תבלו את הלילה.

יום 3: Kazbegi
לאחר ארוחת הבוקר תבקרו במפלי  Gveleti, שם תצאו להליכה של שעה. משם, לאחר הביקור, תצאו בג'יפ לכפר Juta. שם תוכלו לצאת לשעתיים הליכה הררית על הר ה Chaukhebi. לאחר הטיול תחזרו לכפר ללינת הלילה.

יום 4: Kazbegi – Pasanauri – Gori – Uplitstsikhe – Borjomi
לאחר ארוחת הבוקר תוכלו לצאת לנהר ה Pasanauri  לרפטינג. הרפטינג מונחה על ידי מדריכים מקצועיים, והוא ברמה קלה. משך הזמן שעתיים.
לאחר מכם תצאו ל Gori לארוחת צהריים.
העיר גורי נוסדה על ידי אחד המלכים המשמעותיים בגאורגיה, דוד הבנאי (1085-1125). שם, תבקרו במוזאון סטאלין. לאחר מכן תגיע למבצר אופליציקה, אשר הינו מבצר חצוב בסלע. המבצר בנוי מסגנונות שונים מתקופות שונות שבין המאה השניה לספירה ועד לימי הביניים. לבסוף, תגיעו לעיר בוריומי, שם תבלו את הלילה.

יום 5: Borjomi – Akhaltsikhe – Vardzia – Tbillisi
לאחר הבוקר תצאו לכיוון אקלציקה, שם תבקרו במבצר רבאט. לאחר סיור במסצר, תמשיכו לוורדזיה, קומלקס חצוב באבן, לאורך נהר ה Mtkvari. הקומלקס תוכנן כמבצר עירוני, אולם הפך ברבות הזמן למנזר מבוצר, שהיה בעל חשיבות פוליטית רבה.
לאחר הסיור תצאו לכיוון טביליסי, שם תבלו את הלילה.

יום 6: Tbilisi – David Gareji – Sighnaghi
אחר ארוחת הבוקר תצאו לדיוויד גרג'י, אחד מנקודות הציון הבולטות והחשובות של גאורגיה. המקום מאופיין בשילוב ייחודי של ארכיטקטורה מתקופות שונות בהסטוריה, אתרים פלאנתולוגיים חשובים, ומאפייני טבע חשובים, אשר קשורים לסביבה הצחיחה והצחיחה למחצה של מישורי Lori. המקום משובץ במזרים החצובים בסלע, הממחישים את השילוב בין הטבע למעשי ידי האדם.
לאחר מכן, תבקרו ב Sighanghi עיר האהבה. שם תבקרו בעיר העומדת על תילי הריסותיו של מבצר עתיק. הטיפוס על המבצר חושף את הנוף המדהים של עמק Alazni
לינה בעיר האהבה

יום 7: Sighnaghi – Tsinandali – Kindzmarauli – Gremi
היום תבקרו במוזאון של הנסיך אלכסנדר, על גניו היפים ומרתף היינות המרשים. הנסיך, אשר ירש את העמק מאביו, בשנת 1835, בנה ארמונות בסגנון איטלקי, ונהג לארח אנשי אצולה אירופאיים. מרתף היינות היה ידוע בכל אירופה בתוצרת הייחודית המשובחת שלו, והיין הלבן האיכותי, זכר לאותם ימים, עדיין מיוצר שם.
משם תבקרו במנזר Gremi, מהמאה ה-16.
לינה בטביליסי

יום 8: Metskheta – עזיבה
היום תבקרו בעיירה מצקטה. העיירה מצקטה היא עיר הבירה העתיקה של גאורגיה, המתקיימת משנת 100- לפני הספירה. העיירה הוותה את המרכז הדתי של המדינה, ושם, הקדוש נינו, החל בהמרת דת המדינה לנצרות, בשנת 337 לספירה.
בעיירה תבקרו בקתדרלת Svetitskhoveli, המדהימה ביפיה, מהמאה ה-11, תבקרו בכנסיית Jvari, המשקיפה על צומת הנהרות Mtkvari ו Aragvi
בערב תחזרו לטביליסי ללינת הלילה לקראת המשך החופשה, או טיסה לארץ

* תכנית הטיול הינה להשראה ולהמחשה בלבד, וניתן לעצבה על פי רצון הלקוח