ספארי דובים בסלובניה

תצפית בדובים חומים ומסע אל בטן האדמה בעקבות אבותיהם הפרה היסטוריים

סלובניה היא אחת מהמדינות הבודדות באירופה, אשר בה מתקיימת אוכלוסיה יציבה של דובים חומים (ursus arctos).  אוכלוסיית הדובים החומים במדינה נאמדת בכ-600 פרטים, מה שמעלה משמעותית את הסיכוי לצפות בהם בסביבתם הטיבעית במדינה קטנה זו.

בטיול זה, שניתן לשלבו בקלות בחופשה בסלובניה וקרואטיה, תיקחו פסק זמן מאתרי התיירות ההומים, ומהנוף ההררי האלפיני, ותחדרו אל מעבה היער, אשר בדרום המדינה.  שם, לאחר צעידה קצרה, תתמקמו בעמדת תצפית ותמתינו לרדת הערב, אז מתחילים הדובים לשוטט בחפשם אחר מזון.

למחרת, תבקרו במערת Krizna Jama, אחת המערות היפות והמיוחדות ביותר בעולם, אשר שופעת במקווי מים תת קרקעיים ואשר הביקור בה הינו חוויה בלתי נשכחת.  במערה זו התגלו שלדים של דובים פרה היסטוריים, אשר על פי הממצאים, נהגו לבלות את שנת החורף במערה מופלאה זו.

תקופת ביקור מומלצת: מאי-ספטמבר.  ניתן לקיים טיול חורף במערה בלבד בין אוקטובר למרץ.

בעלי החיים בהם ניתן לצפות בתכנית: דובים חומים, חזירי בר, איילים וציפורים.

תכנית לדוגמה:

יום 1:  Ljubljana
עם תחילת התכנית תינתן אפשרות לביקור לימודי בגן החיות של ליובליאנה כאורחי VIP. במסגרת הביקור ניתן יהיה להאכיל דובים וללמוד את אורחות חייהם.
בתום הביקור, נסיעה דרומה לאזור Cerknica, שם התמקמות בחווה האורגנית Miskar, למשך יומיים.

יום 2: Cerknica
בבוקר תיפגשו עם המדריך שייקח אתכם לחווית חיפוש הדובים ביער.  המדריך הוא צייד שעובד בשרות המדינה.  הוא ייקח אתכם ליער Sneznik, שם יסביר לכם את אורחות חייהם של בעלי החיים השונים ביער, ויקח אתכם למסע רגלי לימודי מרתק במעבי היער. במהלך הסיור תחפשו עקבות דובים ובעלי חיים שונים.
לאחר ארוחת צהריים מאוחר ביער, התמקמות במחסה מיוחד לצורך המתנה לדובים.  תבלו במחסה עד רדת החשיכה, בכדי לצפות בדובים ובבעלי החיים השונים, דיירי היער.  על פי רצונכם, תוכלו לבלות את הלילה ביער, ולהאזין לקולות השונים.

יום 3: Sneznik forest
עם שחר, תערכו סיור ביער, ותבקרו בטירת סנזניק המפורסמת. לאחר ארוחת הצהריים, יחזיר אתכם הצייד לחוות מיסקר, שם תנוחו מעט לפני היציאה לסיור באגמים הנעלמים.

יום 4: Cerknica
הבוקר יוקדש לביקור מרתק במערת Krisna Jama. מערה זו היא אחת מהמעניינות והמיוחדות ביותר באירופה כולה, אשר הסיור בה הוא באמצעות סירה בבטן האדמה. לאחר שתלבשו לבוש מיוחד, תעקבו אחר דובים פרה היסטוריים, שנהגו ללון את שנת החורף במערה. בנוסף, תתרשמו מהנטיפים והזקיפים המיוחדים למערה זו.
לאחר הביקור, ייקח אתכם הנהג לכיוון איטליה, לעיירה Trieste, שם תלונו בלילה. בדרך תעברו דרך אזור הKarst  הציור. בדרך תעברו בכפרים מקומיים ותזכו לטעימת יין מקומי וארוחת צהריים.

יום 5: Trieste
עד הצהריים תוכלו להנות מעיר הנמל התוססת והמפורסמת.  אחר הצהריים ייקח אתכם המדריך ל Isonzo River Delta, אחד האתרים הטובים ביותר לצפרות בצפון איטליה.
בערב, חזרה לליובליאנה

יום 6:  Ljubljana
לבחירתכם, סיור מודרך בעיר.

סיום התכנית

*התכנית הינה לדוגמה ולהשראה, וניתן לשנותה בהתאם לצורך ולהרכב הקבוצה.