טיול צפרות מקיף בגאורגיה

10 ימים של טיול צפרות מקיף בנופים הפראיים של גאורגיה

גאורגיה היא מדינה של יופי יוצא דופן וטבע מגוון ביותר, ובעלת היסטוריה עשירה ועתיקה. בשל המיקום הגיאוגרפי של גאורגיה, מתקיימות בה מערכות אקולוגיות מגוונות ביותר: מכרי דשא אלפיני למדבריות למחצה, ביצות, נוף חופי, מספר רב של אגמים ונהרות, מערות, שרשרות הרים מרהיבות ופסגות מכוסות שלג נצחי.

עולם הצפרות במדינה זו הוא מן המשובחים בתבל. ההנאה מובטחת!!

תקופת ביקור מומלצת: אפריל עד אמצע מאי

ציפורים בתכנית: הרולר האירופאי, שרקרק אירופאי, דוכיפת, דבקן סלעים מערבי, רחם  , נשר מקראי, חוגלות, פרנקולין שחור, קורמורן גמדי, עיט הקיסרי, עיטם לבן זנב, עיט קצר האצבעות, תרנגול בר שחור, עיט זהוב, ותרנגול השלג.

תכנית לדוגמה:

יום 1: הגעה לטביליסי
העברה למלון התארגנות ולינה בטביליסי.

יום 2: Tbilisi – David Gareji – Sighnaghi
לאחר ארוחת הבוקר, נסיעה ל David Gareji. בבית גידול מדברי למחצה זה, שוכן קומפלקס חשוב ויפה שמהווה מרכז תרבותי ודתי ובו מנזרי מערה רבים. כאן ניתן לצפות ברולר האירופאי, שרקרק אירופאי, דוכיפת, דבקן סלעים מערבי, רחם  נשר מקראי וחוגלות.
הסיור ימשיך ל  Sighnagi, שם תלונו.

יום 3: Sighnaghi – Lori Plato – Tbilisi
היום תבקרו במנזר Bodbe , שם ממוקם קברו של St.Nino . אשר הציגה את הנצרות לגיאורגיה. הסיור ימשיך למישור Lori, שם ניתן לצפות בפרנקולין השחור, בקורמורן הגמדי, בעיט הקיסרי, בנשר, בעיטם לבן הזנב, בעיט קצר האצבעות, וברולר האירופאי.
בערב תגיעו לטביליסי ללינה.

יום 4: Tbilisi – Borjomi
נסיעה לפארק הלאומי Borjomi – Kharagauli . עיירת הנופש Borjomi, ממוקמת בחלק הדרומי של גאורגיה, בנקודת המפגש של שלושה נהרות   Mtkvari , BorjomulaוGujaretiszkali   בגובה 800-900 מטר מעל פני הים. העיר Borjomi גובלת במזרח עם הפארק הלאומי  , Borjomi-Kharagaul הכולל חלק מהקווקז הקטן . זהו אחד מהפרקים הלאומיים הגדולים ביותר באירופה. כאן מצויים מינים רבים של חי וצומח אנדמיים. בפארק תוכל לראות את ציפורים הבאות: תרנגול הבר השחור, עיט זהוב, ותרנגול השלג.
לינה ב Borjomi

יום 5:  Borjomi – Kolkheti reserve – Ureki
נסיעה לשמורת הטבע Kolkheti  . הנוף בשמורה זו ייחודי בגאורגיה ומכסה את החוף של הים השחור ואגם  Paliastomi .
המגוון הביולוגי של בשמורת הטבע הזו הוא גן עדן למטיילים. כאן מצויות ציפורים רבות השורדות את עונת החורף. נמצאות כאן ציפורים בסכנת הכחדה חמורה. ניתן לשוט בנהר  Tschuria, או שיט באגם. את האזור פוקדים כ-150 מינים של ציפורים ולכן זהו המסלול הטוב ביותר לצפרות.
לינה ב Ureki

יום 6: Kolkheti National Park – boat route Paliastomi – Fitschori – Ureki
לאחר ארוחת הבוקר, שייט במסלול   Paliastomi – Fitschori  .  אורך המסלול 18 קמ" ומשכו כ-3 שעות.
תוכלו ליהנות מהמראה היפה של אגם  Paliastomiותצפיות במינים שונים של ציפורים .
לינה בUreki

יום 7: Ureki – Batumi city tour
נסיעה לבאטומי. העיר ממוקמת על חופו של הים השחור. לעיר יש היסטוריה ארוכה אשר קשורה עם הקולוניאליזם היווני.  העיר נחשבות ליפה מבין הערים שלחוף הים השחור. בקרבת העיר מצוי הגן הבוטני , Gonio
לינה ב Batumi

יום 8: Batumi – Mtskheta – Tbilisi
לאחר ארוחת בוקר, תיסעו לMtskheta,  ( אתר המורשת של אונסק"ו ) ,בירתה העתיקה של הממלכה הגאורגית החל מהמאה ה -3 לפני הספירה ועד למאה ה-5 לספירה.

יום 9: סיור בעיר טביליסי
נסיעה חזרה לטביליסי . תוכלו לבקר במרחצאות הגפרית העתיקות ,קתדרלת השילוש הקדוש, הקטדרלה הגאורגית, הכנסייה הארמנית, ובית הכנסת היהודי אשר לצד המסגד התורכי. בסיום תבקרו במבצר Narikala.
ארוחת ערב במסעדה עממית הלאומית בטביליסי . לינה בטביליסי .

יום 10: העברה לשדה התעופה  וסיום התכנית.

*התכנית הינה תכנית לדוגמה ולהשראה, וניתן לשנותה בהתאם לצורך ולהרכב הקבוצה.